terug

Huurovereenkomst opzeggen of wijzigen

Gaat u verhuizen? Zeg dan uw huurovereenkomst op.  Vertrekt of overlijdt één van de huurders die op de huurovereenkomst staat? Laat dan de overeenkomst wijzigen

U mag de huur op iedere werkdag van de maand opzeggen.
Houd daarbij rekening met een opzegtermijn van ten minste één maand. Langer mag natuurlijk ook. Dan heeft u meer tijd om de woning netjes achter te laten. En wij hebben meer ruimte om een nieuwe huurder te vinden.

U zegt de huur altijd schriftelijk op. Dat kan via het formulier huuropzegging. De eventuele medehuurder ondertekent dit formulier ook. Vergeet voor een soepele afhandeling niet uw bankrekeningnummer, nieuwe telefoonnummer én uw nieuwe adres aan ons door te geven.
Natuurlijk mag u ook op kantoor langskomen om een geprinte versie van het formulier op te halen. Voor informatie kunt u ons bellen of mailen naar info@wvhwonen.nl

Bevestiging
Na ontvangst van de huuropzegging sturen wij u een bevestiging per e-mail of brief. Daarin informeren wij u over hoe u de woning moet opleveren. U ontvangt ook informatie over:

  • Hoe u spullen als gordijnen, tapijt en meubels voor overname kunt aanbieden aan de nieuwe huurder;
  • Zelf aangebrachte voorzieningen;
  • Sleuteloverdracht en
  • Eindafrekening

Wij doen u een voorstel voor data van de voorinspectie en eindinspectie. Komen deze data u niet uit? Laat het ons weten, dan maken we een nieuwe afspraak.

Bij vertrek of overlijden van één van de huurders wijzigen we de huurovereenkomst
Als de huurovereenkomst op twee namen staat, dan passen we dat aan.

Bij overlijden
Wanneer uw partner overlijdt, vragen wij u dit zo snel mogelijk aan ons door te geven. Dit kan door ons een e-mail of brief te sturen met een kopie van de overlijdensakte of de rouwkaart. Wij verwerken de wijziging in onze administratie. U ontvangt van ons een schriftelijke bevestiging.

Bij vertrek
Ook wanneer de huurovereenkomst op twee namen staat en een van u verlaat de woning, dan vragen wij u de wijziging zo snel mogelijk aan ons door te geven. Veel huurders melden het vertrek van een partner namelijk alleen aan de gemeente, maar vergeten ons ook op de hoogte te stellen. In dat geval blijft de vertrekkende huurder ook na vertrek medeverantwoordelijk. Wij vragen u daarom samen een afstandsverklaring in te vullen.

Waar kunnen wij u mee helpen?