sluiten
terug

Wethouder Zeegers ontvangt 365 Woningzoekenden Scheurkalender 2025

Dat deed zij samen met de gemeenteraadsleden van de commissie Bouwen, Wonen en Buitenruimte. De kalenders werden uitgedeeld door tweewoningzoekenden en onze directeur-bestuurder Marcel Korthorst als ambassadeur van Gewoon Wonen. Deze kalender, samengesteld met de persoonlijke verhalen van 365 woningzoekenden, legt een jaar vol uitgestelde dromen en levens vast. Het is een dringende oproep aan beslissingsmakers om in actie te komen tegen de wooncrisis.

Dat deed zij samen met de gemeenteraadsleden van de commissie Bouwen, Wonen en Buitenruimte. De kalenders werden uitgedeeld door tweewoningzoekenden en onze directeur-bestuurder Marcel Korthorst als ambassadeur van Gewoon Wonen. Deze kalender, samengesteld met de persoonlijke verhalen van 365 woningzoekenden, legt een jaar vol uitgestelde dromen en levens vast. Het is een dringende oproep aan beslissingsmakers om in actie te komen tegen de wooncrisis.

De gezichten achter de wooncrisis
De Woningzoekenden Scheurkalender is meer dan een kalender; het geeft een indringend beeld van de mensen die worden getroffen door de wooncrisis. Elke pagina toont een andergezicht, een verhaal en een noodkreet van mensen die dagelijks worstelen met de gevolgen van de wooncrisis. Marcel Korthorst: "Het is belangrijk dat deze verhalen worden verteld. We praten al jaren over de wooncrisis. En dan gaat het vaak om aantallen woningzoekenden of het tekort aan woningen. De kalender is confronterend, het geeft de wooncrisis echt een gezicht".

Gewoon Wonen
De kalender is onderdeel van het initiatief ‘Gewoon Wonen’, een project van Maaskoepel en woningcorporaties in de regio Rotterdam. Dit initiatief vraagt al jaren aandacht voor de schrijnende gevolgen van het woningtekort. De scheurkalender roept op tot intensievere samenwerking tussen de overheid, woningcorporaties en andere betrokkenen om de crisis aan te pakken. 

Een blijvende boodschap
De kalender zal breed worden verspreid, met een speciale focus op beleidsmakers en besluitvormers. Daarnaast worden de verhalen en gezichten gedeeld in een bredere campagne op onder andere social media. Het is bedoeld als blijvend symbool van de urgentie van het probleem en als herinnering aan de duizenden mensen die dagelijks te maken hebben met hetzelfde leed als de 365 woningzoekenden in deze kalender.

Meer informatie over de campagne en de persoonlijke verhalen is te vinden op gewoonwonen.nu/laatjezien

 

 

Waar kunnen wij u mee helpen?